13/9/2019 - Aimie Farzana

Sep 14, 2019

13/9/2019

Assalamualaikum
Image result for death tumblr
Harini aimie terpanggil nak menulis blog mengenai apa yang viral di twitter dan instagram  2 hari lepas iaitu seorang instafemes, tiktok femes dan bigo femes yang meninggal dalam kemalangan di jalan simpang pulai dan cameron highlands bersama teman lelakinya.

Cukup apa yang terjadi kita jadikan pengajaran. Ingat setiap kali nak hantar sesuatu di internet kita kena sentiasa beringat bahawa once in internet it will be forever. Mimie kasihan sebab sepupu arwah berusaha padam dan report semua acc yang menunjukkan arwah menari tiktok dan bagi tapi ada sesetengah pihak yang tak berhati perut membuat account palsu untuk mengumpul follower. Malah dekat youtube semakin galak insan-insan post video arwah menari tik tok.

Dalam hidup kita jangan ego bila orang tegur dan nasihat balas kubur masing-masing. Yang "masing-masing" nilah tolong report segala video gelek dan IG gelek, yang "masing-masing" inilah yang kebumikan jenazah anda , bukan jenazah kapan dan bergolek sendiri masuk kubur.

Pengajaran dari kisah ini 
  • Mati tidak mengenal usia
  • Apa yang kita hantar di internet akan berlegar-legar buat selama-lamanya
  • Hidup hanya sementara jangan leka dengan dunia.
Okay bye semua. Semoga kita sama-sama berusaha jadi lebih baik dan jangan lupa pakai topeng buat mereka yang tinggal di area shah alam dan kuala lumpur. Hargai paru-paru anda. Segala debu dan asap ni boleh trigger toxicity yang berlaku dalam badan anda. Bak kata prof rohi body sayang you . Tapi kita kena usaha jaga body kita juga. Pesanan ikhlas dari pelajar kesihatan.

Aimie shoooo happy rizman dan nurida suraya kahwin. Sumpah aimie happy gila. I follow rizman since dah lama gila and seronok tengok journey beliau. Cantik weh isteri dia. Jodoh dan perjalanan hidup sesungguhnya rahsia Allah. Jangan cepat menghukum seseorang dengan luaran. Semoga berkekalan dan diberkati oleh Allah. Anak confirm macam hollywood comel diva vavavooooom. Baju raya ayah sendiri design gitchuuuuuuuuu.

Aimie ingat nak buat post journey diet, dari week 1st sampai bulan 12 nanti. Korang okay tak ? Saja je nak buat, baru rasa semangat sebab malu if misi diet gagal ehehehek.

No comments: